השוואת מחירי התקשורת

השוואת מחירי תקשורת – איך זה מקדם צרכנות נכונה?

אחת הטענות הנשמעות לא פעם כלפי צרכנים היא, שהם אינם מנסים לקדם צרכנות נכונה אלא מוכנים לקנות מה שמציעים להם מבלי לבדוק, האם המוצר שהם מוכרים להם הוא טוב והאם המחיר שהם משלמים הוא הגון. כך הם מאפשרים למעשה, לחברות לקבוע מחירים על דעת עצמן, בלי להציב להן שום התנגדות מצד הצרכן.

צרכנות נכונה מתבססת, קודם כל, על כוחו, יכולתו ורצונו של הצרכן לרכוש את המוצר הנכון במחיר הנכון. אחרת, כל חברה יכול למכור מוצרים באיכות ירודה ולגבות עבור מחיר גבוה מבלי שאיש יתנגד לכך. אם כל החברות יעבדו בצורה כזו, הרי שהשוק באופן כללי יעבוד בצורה שגויה ולא יתפתח.

כיצד האינטרנט יכול לעזור לצרכנים?

במשך שנים, היה קושי מסוים לצרכנים לדרוש שהמוצר יהיה איכותי והמחיר יהיה הוגן. זאת מאחר ולא היה להם את כל המידע הרצוי, כפי שנדרש בכלכלה מפותחת. לכן היכולת שלהם להתלונן ולהתמקח היתה מאוד נמוכה. היום לעומת זאת המצב שונה, זאת בזכות האינטרנט.

הרשת יצרה הרבה מאוד כלים שנועדו לעזור לצרכנים לדרוש מוצרים ברמה גבוהה ולהתמקח על המחיר שלהם. אחד הכלים המוכרים והאיכותיים ביותר שיש לרשת להציע, זה מנגנון השוואת מחירים. דוגמא טובה לכך אפשר למצוא בשוק התקשורת הישראלי.

כיצד השוואת מחירים בתקשורת משרתת את הצרכן הישראלי

לפני שנסביר כיצד מנגנון השוואת מחירי תקשורת משרת את הצרכן הישראלי, חשוב להבהיר, שבשוק זה חל שינוי עצום בעשור האחרון בעקבות כניסתן של חברות תקשורת שונות. זה נכון לגבי תקשורת אינטרנט, סלולר, טלוויזיה רב ערוצית וטלפון קווי. ברגע שנכנסו חברות חדשות עם שירותים חדשים לשוק, אז באופן טבעי, גם היה נכון לייצר מנגנון השוואת מחירים וגם היתה לו הרבה יותר משמעות.

מנגנון זה מאפשר לכל גולש להכיר את התוכניות והחבילות השונות שהחברות מקדמות, להשוות ביניהן, בין אם זה על בסיס מאפיינים ומפרט החבילה ובין אם זה על בסיס המחיר שלהן. במילים אחרות, הצרכן הישראלי יכול היום להשוות בין חבילות שונות ולהחליט איזו מהן משתלמת לו לרכישה.

מעבר לכך, הוא גם יכול להתמקח טוב יותר על איכות ומחיר החבילה אותה הוא מבקש לרכוש. למשל, אם הוא רוצה לרכוש חבילה הכוללת טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט וטלפון סלולר, אז הוא יכול ללמוד את המחירים בשוק, לפנות אל חברות שונות ולנסות לגבות מהן מחיר משתלם יותר.

לשלב כלים שונים בתהליך

מעבר לעובדה שניתן להשתמש בכלים כמו מנגנון השוואת מחירים לצרכים אישיים, הרי שגולשים יכולים גם לשלב עוד כלים מהאינטרנט, בין אם זה בשביל להשיג מחירים טובים יותר ובין אם זה בשביל להפעיל לחץ על החברות השונות. למשל, דרך פרסום חבילות איכותיות ברשתות חברתיות, מה שיפעיל לחץ על חברות אחרות להוריד מחירים.